[ Pobierz całość w formacie PDF ]
sprzedaży.
Strona w Internecie to twój handlowiec. Gdybyś ty był klientem, to od kogo
wolałbyś kupić? Od nudnego sprzedawcy, powtarzającego w kółko oklepane
teksty, czy interesującego, kompetentnego i wiarygodnego, doradcy,
zainteresowanego twoimi potrzebami i problemami?
Potencjalny klient, na podstawie tego, co widzi (przeczyta) w serwisie
internetowym, wyrabia sobie zdanie o firmie i produkcie. Albo go to zainteresuje,
albo nie. Albo ci uwierzy, albo nie. Albo kupi od ciebie, albo od konkurencji. Treść
jest tym, co go przekona, albo odrzuci.
26
Oto 26 pomysłów na napisanie interesujących tekstów na stronę w
Internecie:
1. Artykuły
2. Krótkie historie
3. Case study
4. Podpowiedzi i porady
5. Newsy (ew. cytaty i fragmenty publikowanych w innych serwisach newsów)
6. Listy: "Top 10/100"
7. Najnowsze trendy i technologie
8. Najnowsze produkty i co nowego wnoszą
9. Dziennik firmowy (blog) - co nowego w firmie
10. Tutoriale
11. Recepty
12. Listy: ciekawe (przydatne) linki
13. Opinie (ekspertów/użytkowników)
14. FAQ
15. How-to
16. Wywiady
17. Listy: sposób na (23 sposoby na... trądzik?)
18. Komentarze do wydarzeń
19. Wizualizacje - wykresy i prezentacje
20. Odświeżone i uaktualnione archiwalne artykuły
21. Słowo (termin) lub zdanie dnia/tygodnia/miesiąca
22. Nawiązanie do święta lub wydarzenia historycznego
23. Twoje stanowisko w jakiejś 'gorącej' sprawie/dyskusji
24. Ankiety i sondy
25. Konkursy
26. Główne problemy (firmy/branży/klientów) i sposoby ich rozwiązania
Jak wykorzystać tę listę?
To proste, popatrz na swój produkt i firmę pod kątem każdego z tych punktów.
Na pewno obserwujesz na bieżąco wydarzenia w swojej branży. Każde z nich
może być okazją do napisania interesującego tekstu. Nawet, gdy się nic nie
dzieje, możesz napisać tekst: "W naszej branży bez zmian. Wciąż liderem
pozostaje nasza firma i technologia..." itp.
Tylko strony aktualizowane na bieżąco mają szansę wygrać z narastającą
konkurencją. Inwestycja w treść nie jest więc luksusem lecz koniecznością.
Czasami w natłoku obowiązków, trudno znalezć czas zajmowanie się aktualizacją
firmowej witryny. Co wtedy zrobić? Można wtedy zlecić pisanie osobie z
zewnątrz, copywriterowi, który zajmie się dbaniem o wizerunek firmy w
Internecie. Dodatkową zaletą będzie świeże spojrzenie na firmę i jej usługi, a
także gwarancja profesjonalnego przygotowania tekstów.
Powodzenia!
www.JakZarabiac.pl Nowa Technologia Zarabiania w Internecie
27
SEO Copywriting - Jak pozyskać najbardziej wpływowych
czytelników w Internecie
Jeżeli chcesz znalezć coś w Internecie, to od czego najczęściej zaczynasz?
Prawdopodobnie będzie to najbardziej popularna wyszukiwarka - Google.
Wpisujesz w niej poszukiwany wyraz lub frazę i otrzymujesz stronę z listą
wyników wyszukiwania.
Liczą się tylko najlepsi
Najbardziej interesujące i znaczące są linki z pierwszych trzech stron. Witryna,
która mieści się w TOP 30 ma największe szanse na odnalezienie przez
internautów. Rzadko bowiem ktokolwiek sięga dalej.
Oczywiście, najlepiej znalezć się w pierwszej trójce wyników. Badania dowodzą,
że prawie 80% kliknięć zbierają pierwsze trzy pozycje (yródło:
http://www.seoresearcher.com/distribution-of-clicks-on-googles-serps-and-eye-
tracking-analysis.htm). Oznacza to największą oglądalność, a więc i sukces dla
właścicieli, bowiem gdy treść tych stron zadowoli czytelników, nie szukają już
dalej.
Kto decyduje o tym, która strona zajmie najwyższe pozycje w wynikach
wyszukiwania? Roboty wyszukiwawcze. Trzeba więc je przekonać, że nasza
strona warta jest wysokiego miejsca w rankingu.
Technikami, których zadaniem jest wypromować witrynę w Internecie jest
pozycjonowanie i optymalizacja strony. W artykule tym zajmę się tylko tym
drugim.
Czym jest optymalizacja strony? Najprościej mówiąc, jest to dostosowanie kodu i
treści trony do celu, jaki ma ona zrealizować. Jest nim najczęściej przyciągnięcie
określonej grupy internautów, którzy przeszukują Internet pod kątem wybranej
frazy. Optymalizacja ma za zadnie wyróżnić kluczowe słowa w taki sposób, by
roboty sklasyfikowały stronę jako zródło wartościowych informacji na wybrany
temat.
Pisanie tekstów (copywriting) do publikacji w Internecie jest czymś
innym niż pisanie tekstów do druku
Wyobraz sobie, że sprzedajesz usługi, polegające na pisaniu tekstów na strony
internetowe. Załóżmy, że udało ci się stworzyć przekonującą ofertę. Wiesz, że
każdy, kto ją przeczyta, skorzysta z niej. Jest tylko jeden warunek. Musi ja
przeczytać. W przypadku drukowanych ofert, czy to w postaci ulotek, czy reklam
prasowych, kluczowy jest nakład i grupa docelowa nośnika reklamy.
W Internecie jednak oferta ta musi być przede wszystkim widoczna, łatwa do
znalezienia. Bo jak przekonać klienta, gdy nie ma on mozliwości przeczytania
oferty? Trzeba więc ją tak napisać, by była przekonująca także dla robotów, aby
dały jej wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Dopiero wtedy, może
przekonać czytelników i uczynić z nich klientów.
28
Realny przykład
Serwis dynanet.pl powstał po to, by pomagać właścicielom stron w przebiciu się z
ofertą do jak największej grupy klientów/czytelników. Cel ten realizowany jest
poprzez umiejętne pisanie tekstów, zamieszczanych w serwisach. Jednym z
synonimów, opisujących zawartość mojego bloga jest fraza: 'interesujące teksty'.
Jak myślisz, co zobaczy internauta, gdy do wyszukiwarki Google wpisze tę frazę?
Na dzień dzisiejszy, siedem na dziesięć linków na pierwszej stronie wyników
wyszukiwania, prowadzi do mojej strony! Takie są fakty. Czy łatwo mnie znalezć
;)?
Screen z pierwszą stroną wyników wyszukiwania w Google
Jak zdobyć wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania
Wybór słów kluczowych
Przede wszystkim trzeba stworzyć listę synonimów, które opisują zawartość
[ Pobierz całość w formacie PDF ]